ادبیات وهایت در محافل فكری جهان اسلام حضوری قابل تامل دارد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،' یعقوب توكلی 'عصر دوشنبه در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره داستان انقلاب با بیان اینكه جهان اسلام امروز از سوی غرب مورد هجوم قرار گرفته، افزود: این هجوم در حوزه عقیدتی و فكری و به اشكال مختلف صورت گرفته است .

وی ادامه داد: وضعیت كنونی خاورمیانه نمایانگر این هجوم است ، این مساله سبب شده تا عرصه هایی پیش روی ما گشوده شود كه منطقی‌سازی فرآیند استعمار در جهان اسلام یكی از این عرصه‌ها است .

توكلی گفت: عمده ادبیاتی كه در سالهای اخیر تولید شده تلاش كرده تا مساله اشغالگری و استعمار را امری منطقی و عادی معرفی كند و در مقابل ناتوانی جهان اسلام نیز در عرصه تئوری و عمل و اثبات نابرابری غرب و اسلام را مطرح سازد .

این نویسنده تاریخ‌نگار با بیان اینكه بخش زیادی از فضای فكری جهان اسلام به موضوع تفرقه فكری مشغول شده، افزود : امروز ادبیات وهابیت در محافل مختلف فكری حضوری قابل تاملی دارد كه توجه ما را به این مهم می طلبد.

توكلی به ایجاد ادبیات شبهه توسط نمایندگان فكری در جهان اسلام اشاره كرد و گفت : در حال حاضر این مساله شاكله فكری برخی از جوانان را تشكیل می دهد كه در سفرهای زیارتی به ویژه در مكه می توان تلاش برای گسترش آن را مشاهده كرد.

وی در ادامه بحث ادبیات بهایت را مطرح ساخت و افزود : حضور این نوع ادبیات در محافل فكری و ادبی نیز دیده می شود و حجمی از تولیدات جهان اسلام نیز مربوط به تفرقه قومیتی و جغرافیایی است .

این پژوهشگر معاصر در مورد ادبیات استراتژیك نیز گفت: هر نوشته‌ای كه بتواند واقعیت تقابل میان اسلام و كفر و سرنوشت مسلمانان را مورد توجه قرار بدهد و از لزوم وحدت سرزمینی مسلمانان سخن بگوید ادبیات استراتژیك اسلامی است كه غرب سالها به تقابل استراتژیك با آن مشغول است.

در ادامه این برنامه محمد حمزه زاده مدیر عامل انتشارات سوره مهر نیز سخنرانی كرد.

چهارمین جشنواره داستان انقلاب عصر امروز با حضور مسوولان فرهنگی و اهالی قلم در حوزه هنری به كار خود پایان داد.

فراهنگ **1630** 3404





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: